Spørgsmål fra Fabian, 19 år

Hej scammed
Jeg har købt og solgt en del cs skins over de sidste måneder, og nu faldt jeg sgu i fælden. Købte et par handsker på forudbetaling til knap 4000kr af en gut jeg før har købt af i samme prisleje uden problemer. Denne gang har han i mellemtiden ændret efternavn og profilbillede på Facebook, og svarer ikke. Det er betalt via. bankoverførsel.
Kan det virkelig passe banken ikke kan være mig behjælpelig når jeg kan bevise jeg er blevet snydt? Han er desuden medlem af samme bank som jeg selv.
Har også hans tlf nr fra tidligere handel, men han er ikke til at komme i kontakt med efter snart 3 døgn til trods for han er aktiv på sociale medier.
På forhånd tak
Mvh

Svar fra rådgiver

Hej Fabian,

Mange tak for dit brev til os. Jeg er ked af at høre, at du er blevet snydt, og at banken ikke kan hjælpe. Det er rigtig ærgerligt, at du har mistet så mange penge, så det er godt, du skriver, så der måske kan gøres noget ved situationen. I forhold til banken er det lidt forskelligt fra bank til bank, hvad de tilbyder. Jeg har fx tidligere hørt om, at en bank kun vil hjælpe, hvis begge parter er okay med en tilbageførsel … og det er en svindler jo ikke. Du skriver det ikke direkte i dit brev, men jeg tænker, at du har prøvet at kontakte din bank, men at de ikke vil hjælpe, og derfor vil jeg anbefale dig at anmelde sagen til politiet.

At vedkommende ikke svarer og har ændret navn kan jo også tyde på, at vedkommende er blevet hacket i mellemtiden, og at der ikke er noget at gøre ift. at få pengene tilbage fra ham, selvom I har haft en god handel før. Jeg vil anbefale dig, at du tjekker vores side for Counter Strike, hvor der er en samling af gode råd og videoer, så du kan være bedre beskyttet fremover, men der er nemlig også et link i bunden til, hvor du kan læse mere om at anmelde til politiet, og det bør du få gjort hurtigst muligt.

Med venlig hilsen,

Emil fra scammed.dk

Kommentarer

Viser 0 kommentar

Skriv en kommentar ...