Spørgsmål fra Mathilde, 13 år

Er blevet scammed for fr Crow fr Golden penguin og fr dragon det var en fail Trade men han tog ikke items men det troede jeg då jeg skyndte at accepter men så blev jeg scammed.

Svar fra rådgiver

Hej Mathilde,

Tak for dit brev her til os på scammed.dk.

Det lyder rigtig træls det, der er sket for dig. Det er aldrig sjovt at miste de pets, som man er rigtig glad for. Jeg kan godt forstå, hvis du ærgrer dig over det.

Som jeg forstår dit brev, ville du fail trade med en anden. Det foregår normalt ved, at man sammen med nogle sjældne pets sætter noget mad eller et andet ligegyldigt item ind i vinduet. Mens tradevinduet er åbent giver man så det ligegyldige item til den anden spiller. Så failer traden, fordi itemmet ikke er hos dig mere. Normalt er det noget, man gør for at drille andre spillere fordi de tror, de får et sjældent pet gratis.

Jeg læser det sådan, at den anden spiller i dit tilfælde ikke tog imod det ligegyldige item, og derfor gik traden igennem, selvom det ikke var meningen.

Du skriver ikke noget om, om du ville fail trade med personen fordi du ville drille eller narre. Eller, om han snød dig ved først at vise dig, hvordan man fail trader, og derefter ville have dig til at gøre det samme for at snyde dig.

Det sidste har jeg hørt om nogle gange, og det er desværre en ret typisk scam-metode i Adopt Me. Du skriver, at ‘du blev scammed’, og derfor vælger jeg at tro, at han/hun snød dig, og at du ikke mistede dine ting, fordi du ville drille.

Det kan være svært at få sine ting tilbage, når man har tradet dem væk som det er sket i dit tilfælde. Også selvom det ikke var med vilje, at personen skulle få dine pets. Men jeg synes alligevel, du skal prøve at skrive til Adopt Me ved at klikke på linket her. Du skal bekræfte din email, og så kan du trykke lidt videre og fortælle dem, at du er blevet scammet.

Du skal forklare på engelsk hvordan det er sket, så det kan være en god idé at få dine forældre eller en anden, du stoler på, og som taler engelsk godt, til at hjælpe dig. Måske det i det hele taget er en god idé, at du får talt med dine forældre eller andre om det, der er sket. Det kan være svært at gå alene med, at man er blevet snydt, hvis man har det dårligt med det.

Hvis du ikke har lyst til at fortælle til nogen tæt på dig, må du også meget gerne skrive til os i vores SMS-chat lige her. Så kan vi også hjælpe dig med at skrive til Adopt Me Support.

Til sidst vil jeg give dig et andet råd om Adopt Me trades. Det er en rigtig god idé at være kritisk, når nogen vil lave trust trades eller fail trades med dig. Hvis handler er for gode til at være sande, så er det som regel fordi de er det. Derfor håber jeg også, at din ærgerlige oplevelse har givet dig nogle tanker med på vejen om, hvordan du kan passe godt på dig selv i spillet 🙂

Jeg håber, jeg kunne hjælpe dig, og at du får dine pets tilbage, selvom det ikke er sikkert, det lykkes.

Venlig hilsen
Lars fra scammed.dk

Kommentarer

Viser 1 kommentar

Malou Ahrens Hej Jeg blev her forleden hacket. Personen tog alle mine nye vinter pets og jeg havde altså to af alle. Personen tog også alle mine penge og jeg havde altså 20.000. Personen tog også alle min Legendary pets så jeg har ingen Legendary pets. Jeg vil rigtig gerne skrive til adopt me, men kan ikke få det til at fungere. Håber jeg kan få noget hjælp herinde fra.

1 år siden

Admin Hej Malou! Jeg forstår godt, at det er rigtig irriterende at blive hacket, og jeg forstår godt, hvis du er ked af, at du har mistet så mange ting. Det er ikke sjovt at vide, at nogen har været inde på ens konto og tage ting, der ikke tilhører dem. Dem, der har lavet Adopt Me!, har desværre en holdning om, at det er spillernes eget ansvar ikke at blive scammet. Derfor tilbyder de ikke at gendanne pets eller items, der er blevet stjålet. Det betyder, at der ikke er så meget at gøre i forhold til konkret at få dine pets tilbage, men du kan godt skrive til dem alligevel. Hvis nogen har scammet i Adopt Me!, kan de nemlig gå ind og beslutte, at vedkommende skal blokeres, og på den måde kan du hjælpe med at sørge for, at der ikke er andre, der bliver snydt af den samme person. Du kan kontakte dem ved at gå ind på det her link og skrive din email. Så modtager du en mail fra dem, hvori der står, hvordan du kommer videre. Med hensyn til de "20.000", du nævner, ved jeg ikke, om du mener Robux. Hvis der er tale om Robux, bør du også kontakte Roblox direkte, og det kan du gøre ved at følge det her link. Hvis du har brug for hjælp til at kontakte dem, eller hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive en ny kommentar herunder min :) Med venlig hilsen Emil fra scammed.dk

1 år siden

Skriv en kommentar ...