Spørgsmål fra Mads, 38 år
Min søn har fået scammet sin account 2 gange inden for en måned. Første gang for 15.000kr anden gang for 7.000kr. Selv vi fulgte jeres råd. Vi kan slet ikke finde ud af hvordan de logger sig ind på min søns account igen og igen 😔😔😔
Nu har vi formateret computer og telefon. Ny e-mail, ny steam account.
Og de kan stadig logge ind😔😔
Hvad kan vi gøre ?
Svar fra rådgiver
Hej Mads,
Tak for din besked. Jeg er ked af at høre, at din søns konto er blevet udsat for så mange angreb, og at han har mistet så mange penge på det. Fedt, at du hjælper ham og finder frem til vores råd, og jeg forstår godt, du er frustreret. Jeg synes også, det lyder underligt, at gerningsmændene kan bliver ved med at komme ind, selvom I laver en helt ny konto med en ny mail og har formateret computeren.
Mit bedste råd vil være at huske Steam Mobile Guard, hvis I ikke allerede har dét. Det står i vores vejledninger, men du nævner det ikke her, så jeg siger det bare for at være sikker. Og husk din søn på, at han skal have en forskellig kode på Mobile Guard, mail og konto, så de ikke kan nøjes med at finde frem til én kode og så få adgang. Derudover kunne det godt lyde, som om de i hvert fald oprindeligt fik adgang, fordi han kom til at logge ind med sin Steam-konto på en falsk hjemmeside og fik sine oplysninger stjålet.
Mit bud ville være at prøve at snakke lidt med ham om, hvad han laver med sin account, så I er sikre på, at det ikke skyldes ét eller andet, han gør, hvor han kommer til at logge ind med den uden for Steam eller dele nogle oplysninger med nogle fremmede, fordi han ikke tænker over, at de kan misbruges til at komme ind.
Og hvis de ting, jeg har skrevet, fortsat ikke virker, er du velkommen til at skive i vores SMS-rådgivning, hvor det er lidt nemmere at spore sig ind på, hvad I har prøvet, hvordan hans aktiviteter er online, og hvad der så måske er forklaringen 🙂
Med venlig hilsen,
Emil fra scammed.dk
Kommentarer
Viser 0 kommentar